Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Pgk978c ,
Mroczkowska Renata ,
Tytuł: Regulamin sprzedaży sklepu intenretowego płyta cd informacja
Wydawnictwo: Oddk Ośrodek Doradztwa I Doskonalenia
ISBN / ISSN: 83-7804-229-7
Rok wydania: 2014
Wydanie nr:
Ilosć stron:
Stany prawne:
25/12/2014
cena netto: 180.00 zł cena brutto: 189.00 zł
cena promocyjna: 173.88 zł
Uwagi:
Rewolucja w handlu elektronicznym i sprzedaży konsumenckiej (nowa ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. poz. 827)
Do 25 grudnia 2014 r. każdy sprzedawca musi wdrożyć nowe obowiązki wynikające z ustawy, w tym m.in.
- dostosować do zmian regulamin sklepu internetowego,
- opracować informację konsumencką (sklepy stacjonarne i internetowe),
- przygotować nową dokumentację sprzedażową,
- wprowadzić zmiany systemowe w sklepie internetowym,
- wprowadzić nowe procedury obsługi klienta.
Czy jesteś gotowy? Uwaga – grożą wysokie kary!Niewprowadzenie zmian – grzywna do 5 tys. zł, niedozwolona klauzula – do 10 proc.przychodu osiągniętego przez przedsiębiorcę w roku rozliczeniowym poprzedzającym rok nałożenia kary.Polecamy gotowy do wdrożenia lub samodzielnego audytu Regulamin sprzedaży sklepu internetowego oraz wzorcową Informację konsumencką, a w nich:– nowe zasady sprzedaży, w tym m.in.:
- nowe obowiązki informacyjne (z dotychczasowych 9 do ponad 20!),
- nowe procedury składania i realizacji zamówienia (m.in. obowiązek poinformowania o dłuższym terminie na odstąpienie od umowy, konieczność uzyskania zgody na dodatkowe płatności, zakaz doliczania opłat za rodzaj płatności),
- nowe procedury reklamacyjne – zmienione zasady realizacji roszczeń z tytułu rękojmi,
- obowiązek zmian w procedurze pokrywania kosztów demontażu i ponownego zamontowania,
- nowe procedury odstępowania od umowy – nowa dokumentacja,
– nowa dokumentacja:
- regulamin promocji cenowych,
- formularz reklamacyjny z ogólnymi warunkami składania i uznania reklamacji klienta,
- wzór formularza odstąpienia od umowy,
- wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy z instrukcją wypełnienia,
- wzór informacji konsumenckiej (uwaga – wersja dla sklepów stacjonarnych i internetowych),
– gotowe zapisy dotyczące:
- ochrony danych osobowych,
- praw autorskich i pokrewnych,
- polityki cookies.
Co zyskasz dzięki tej publikacji:
- wdrożysz lub samodzielnie poprawisz swój regulamin (koszt wdrożenia zmian przez kancelarię to nawet kilka tysięcy złotych),
- opracujesz dokumentację sprzedażową wg nowych zasad,
- dowiesz się, jak samodzielnie opracować tekst regulaminu, który pozwoli uniknąć klauzul niedozwolonych (jest ich już prawie 6 tysięcy), uwaga – ryzyko wszczęcia przez UOKiK postępowania w sprawie naruszenia zbiorowego interesu konsumentów,
- dowiesz się, na czym polegają rewolucyjne zmiany w sprzedaży treści cyfrowych (np. e-booki, programy komputerowe, aplikacje, gry, pliki pobierane z internetu, a także usługi serwisów internetowych),
- unikniesz wysokich kar,
- dowiesz się, jakich niezbędnych zmian należy dokonać w sklepie internetowym.
UWAGA – publikacja zawiera też praktyczny komentarz do nowych regulacji.Kogo dotyczą zmiany:przedsiębiorców, którzy zawierają umowy w miejscu prowadzenia przez nich działalności gospodarczej, oraz tych, którzy dokonują sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, w tym w szczególności przez internet.Stan prawny: 25 grudnia 2014 r.