Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Rzycka Olga ,
Porosło Wiesław ,
Tytuł: Menedżer coachem jak rozmawiać by osiągnąć rezultaty /oe/
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-9480-2
Rok wydania: 2015
Wydanie nr: 03
Ilosć stron: 314
Stany prawne:
cena netto: 56.19 zł cena brutto: 59.00 zł
cena promocyjna: 54.28 zł
Uwagi:
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.
Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
- Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
- Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
- Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
- Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym kontroli ani autorytetu?
- Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
- W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
- Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.